Z małego miasteczka…

Z MAŁEGO MIASTECZKA

                                                                              Przyjaciołom

Wśród lip
Platanów i brzóz ścieżka
Mego dzieciństwa
Z małego miasteczka

Krzywe domki
Jak staruchy przysiadły
Wzdłuż ulicy
O dawnej świetności bajdurzą

Odrapane kamieniczki
Wdzięcznie się tulą
Przed wyniosłą gotycką
Kolegiatą

I mogłabym przysiąc
Że słychać w niej śpiew
Średniowiecznych
Psalmistów

/Even/

10 Komentarzy (+add yours?)

  1. violamalecka
    Sty 20, 2012 @ 21:17:18

    Znam takie miasteczko…
    Pewnego dnia, po krótkim namyśle
    spakowałam manele i uciekłam stamtąd.
    Nie wróciłam do dziś…

    Odpowiedz

  2. even21
    Sty 20, 2012 @ 21:23:19

    Ja uciekłam, kiedy miałam 15 lat…

    Odpowiedz

  3. violamalecka
    Sty 20, 2012 @ 21:51:09

    Ja trochę za późno… 😉

    Odpowiedz

  4. even21
    Sty 20, 2012 @ 22:02:29

    …a wylądowałam w miejscu, z którego od jakiegoś czasu planuję… hmmm… czy życie to ciągła ucieczka? 😉

    Odpowiedz

  5. urden
    Sty 21, 2012 @ 07:58:18

    Małe miasteczka mają swój urok. Jak każde inne miejsce. I wady jak każde inne.

    Odpowiedz

  6. even21
    Sty 21, 2012 @ 09:13:51

    To prawda, Urdenie. Moje miasteczko było piękne… i ludzie życzliwi. Z nostalgią wspominam dzieciństwo tam spędzone. Ale… jak to bywa – „co było, nie wróci i szaty rozdzierać by próżno…”

    Odpowiedz

  7. Caddicus Caddi
    Sty 21, 2012 @ 10:24:26

    Ojczyzna dzieciństwa jest tło w naszych emocjach i wspomnieniach. Miejsca na mapie, nawet jeśli tam ponownie zawitamy, nie są już takie same… niestety.

    Odpowiedz

  8. even21
    Sty 21, 2012 @ 18:38:30

    Caddi, racja. Wszystko wydawało się jakieś miniaturowe… 😀

    Odpowiedz

  9. Angie
    Sty 26, 2012 @ 19:14:34

    A ja uciekłam z wielkiego miasta do małego miasteczka. Tzn moja Mama z nami przeniosła sie tutaj ..dawno, dawno temu 😉
    Dziś pewnie zrobiłabym podobnie jak Mama. Nie znoszę zgiełku i tłumów. A w małych miasteczkach cisza..cisza…;)

    Odpowiedz

Skomentuj

