Urawniłowka…

„Muchomor”

Onegdaj
spotkałem muchomora

rudy
w turystycznym stroju
w pumpach

niósł pod pachą
gazetę artystów

panie rzekł
odkąd nie występuję
w sztuczkach
granych przez karzełków

a zajmuję się
opracowywaniem
rozkładu jazdy
hub latających

sztuka moja
jest niezrozumiana

mówią
takich trujących facetów
jak muchomor
należy kopać

a czy ja
panie
jestem do żarcia

ja jestem
abstrakcja

/Jerzy Harasymowicz  „Mit o świętym Jerzym”/

Lubię ten tekst. Może dlatego, że daleka jestem od  wszelkiego rodzaju klasyfikacji, zaszeregowań,  ujednoliceń, „przypinania łatek” oraz „sprowadzania do parteru” … i nie dziwię się odczuciom autora w komentarzu poniżej…

9 komentarzy (+add yours?)

  1. violamalecka
    Lu 08, 2012 @ 13:46:48

    Nie generalizuję…
    Widzę pojedyńczego
    człowieka
    i na nim się skupiam.
    Nie znoszę zdań typu:
    Bo ci lekarze to…
    Bo ci artyści tamto…
    Bo z Pragi to sami…
    a Poznaniacy są…

    Jestem Żwirkiem…
    bo lubię Muchomorki…
    Niektóre są zachwycające… 😉

    Odpowiedz

  2. wg108
    Lu 08, 2012 @ 18:15:01

    Wszyscy jesteśmy muchomorami

    Odpowiedz

  3. violamalecka
    Lu 09, 2012 @ 21:14:05

    Co tu tak cichutko..?
    Nutkę zostawię… merytoryczną 😉

    Odpowiedz

  4. even21
    Lu 10, 2012 @ 19:24:24

    Witaj, Żwirku – Violu! Dziękuję za nutkę… „inność budzi złość” … pasuje tu…
    Wg, a mnie się zdaje, że nie wszyscy… tylko ci, którzy mają „wielbłąda” w domu albo „gazetę artystów pod pachą”… blogerzy?
    …cichutko, bo gospodyni próbuje robić na zapas, byle parę dni urlopu zyskać… 🙂 przepraszam za nieobecność i zapewniam, że zawsze jesteście mile widziani – czujcie się jak u siebie

    Odpowiedz

  5. Caddicus Caddi
    Lu 10, 2012 @ 20:00:50

    Coraz mniej muchomorów w lesie, a i te w życiu też się gdzieś pochowały przed brutalnym butem.

    Odpowiedz

  6. even21
    Lu 10, 2012 @ 20:08:17

    Caddi, a ja całe życie niepokorna…;)

    Odpowiedz

  7. mika
    Lu 10, 2012 @ 21:23:12

    Pochowały albo z czasem zbuciały
    teraz pewnie nawet dumnych kropek już nie mają
    Ale sznurowadła im zostały trochę czerwone…

    Uroczy wiersz.

    Odpowiedz

  8. maria
    Mar 07, 2012 @ 09:38:45

    Muchomory na pewno mają kropki! przynajmniej te czerwone muchomory:-) A że nie są do żarcia, no cóż… Człowiek myśli, że jak coś nie jest do żarcia dla niego, to już jest zupełnie nieprzydatne. A biedronki i .ślimaki też z czegoś muszą żyć, nie? Kocham abstrakcję:-)) pozdrawiam!

    Odpowiedz

Skomentuj

