Zielono mi…

                                   (Zdjęcie z witryny: galeria.swiatkwiatów.pl)
 

Gdyby zajrzeć do mojej szafy – nie uświadczy się nic zielonego… a jednak nie mogę powiedzieć, że nie lubię tego koloru… preferuję jednak naturalną, jej odcienie od wiosennej soczystości aż po zgniłą, walczącą o życie, na spadających liściach  późną jesienią…

Zieleń jest zimnym kolorem – a jednak nic tak nie wycisza, nie uspokaja jak widok zieleni, nic tak nie raduje oczu i serca, jak wschodzące wczesną wiosną rośliny…

Uwielbiam usiąść z moją przyjaciółką w jej malutkim ogródeczku przed domem. Siadam wtedy tyłem do budynku, mając przed sobą mur porośnięty pnączem, który łączy się z krzewami i trawnikiem, tworząc zielony kobierzec…

13 Komentarzy (+add yours?)

  1. violamalecka
    Mar 14, 2012 @ 23:18:29

    Też nie mam w szafie nic zielonego.
    Ty wiesz jaki kolor ją wypełnia…

    Zieleń to wiosna zamknięta…
    w listkach ledwo-wschodzących
    w łodyżkach konwalii i tulipanów,
    w w dywanach połonin…
    Ech… jakbym w nie zanurzyć się
    już dziś chciała…

    Odpowiedz

  2. even21
    Mar 14, 2012 @ 23:24:37

    Eh, marzycielki z nas… tak nadejście wiosny nastraja… 🙂

    Odpowiedz

  3. Caddicus Caddi
    Mar 15, 2012 @ 06:58:15

    Fajnie zajrzeć do fotografii z wiosny i lata. Trochę tego mam i jak jak mi już się ckni bardzo to sobie oglądam wiosnę… a co!:-)

    Odpowiedz

  4. sitelola
    Mar 15, 2012 @ 08:37:17

    Hmm…Zielony…Lubię, ale niebieski jak kolor dzisiejszego nieba , czy nadmorskiego nieba w słoneczny dzień…Ehhh…bardziej mnie uspokaja… 🙂

    Odpowiedz

  5. Angie
    Mar 15, 2012 @ 20:41:31

    Bezwzględnie PIĘKNE!
    Wiosna..zieleń…
    Ja też nie ma w szafie nic zielonego, bo siebie nie widzę absolutnie w zieleni. Dobrze mi w kolorach Ziemi- khaki etc.
    Ale KOCHAM zieleń- tę zieleń, o której napisałaś! Zieleń WIOSNY!
    😀

    Odpowiedz

  6. even21
    Mar 17, 2012 @ 07:26:07

    Angie, nie bez powodu mówi się, że los człowieka przypomina cztery pory roku – wiosną odradzamy się jak przyroda, wstępuje w nas energia i chęć do życia – może to zasługa ogarniającej świat zieleni?

    Sitelolu – nadmorskie niebo w słoneczny dzień to też rodzaj terapii, ale nieco innej…:) obie uspokajają i wyciszają… zieleń wiosenna jest odpoczynkiem dla oczu, a błękit nieba i szum morskich fal – najlepszą muzyką relaksacyjną dla uszu…:)

    Caddi, takie fotografie są najlepsze, gdy wiążą się z niepowtarzalnymi wspomnieniami…. mnie w takich sytuacjach – czasem dopada wtedy wszechogarniająca nostalgia…

    Odpowiedz

  7. mmrr
    Mar 17, 2012 @ 23:23:15

    Dla mnie Even21 najpiękniejszą zielenią jest zieleń wiosenna i zawsze robi na mnie największe wrażenie 🙂

    Odpowiedz

  8. Viktor
    Mar 22, 2012 @ 07:33:46

    Fakt, w kolorze zielonym jest coś magicznego, ale też uzależniającego. Obecnie sam nie posiadam ubrań w tym kolorze, nastąpiła bowiem garderobiana rewolucja i zieleń została wyeliminowana. Jednak kiedy rozglądam się wokół po swoim mieszkaniu, wszędzie jest pełno zieleni. Zielone firanki, dywan w podobnych odcieniach, lampka na biurku, szklanka, kubek, pufa, perfumy, nawet dezodorant. Kiedy w zamierzchłych czasach paliłem, kupując zapalniczkę wybierałem zieloną. I tak było/jest ze wszystkim, dlatego w stu procentach zgadzam się z drugim akapitem niniejszego wpisu 🙂

    Odpowiedz

  9. edinburg tx apartments
    Mar 24, 2012 @ 19:31:00

    Awesome post! I’ll be checking back for other great reads!

    Odpowiedz

  10. Ela
    Mar 24, 2012 @ 19:43:57

    Witam Cię Even serdecznie:)Wiosna jest moja najukochańsza pora roku!Uwielbiam patrzec jak cała natura budzi się ze snu.Kurcze żyć tez sięma ochotę!!a ja mam w szafie cos zielonego…dzis nawet kupiłam sobie o soczystym kolorze zieleni bluzkę:))))nie zebym miała na tym punkcie fioła:))ale lubie zielony.A kolor Pani Wiosny nie ma sobie równych!Pozdrawiam miło:)

    Odpowiedz

  11. even21
    Mar 24, 2012 @ 20:38:14

    Mmrr, jak wynika z komentarzy – zieleń wiosenna robi na nas wszystkich największe wrażenie…:)
    Viktorze – to, co napisałeś, bardzo mnie ucieszyło – zieleń nie dominuje w mojej garderobie, ale… zdecydowanie u mojego syna…:) a oprócz tego – ulubiony kubek i kilka innych drobiazgów… nawet, kiedy proszę, żeby przy okazji kupił mi np. dezodorant, to na pewno będzie zielony..:) To może dowodzić, że zieleń jest zdecydowanie męska 😉
    Elu i ja Cię pięknie witam! Prawda, że najpiękniejsze jest to wiosenne przebudzenie, kiedy ma się wielki apetyt na życie! Gratuluję zakupu, myślę, że będziesz pięknie wyglądać tej wiosny!:)

    Odpowiedz

  12. Ela
    Mar 24, 2012 @ 21:32:36

    Even pięknie nie pięknie ale wiesz kiedy kobieta coś sobie kupuję prawda?No tak ,tak jak facet ją wnerwi:)))

    Odpowiedz

  13. even21
    Mar 24, 2012 @ 21:55:57

    Eluś, doskonale rozumiem… poczekaj chwilkę, jak się wyspowiadam (w następnym wpisie), dlaczego mnie tak długo nie było… trzy bluzki byłoby mało, żeby mi przeszło…!

    Odpowiedz

Skomentuj

