Sylwestrowe przygotowania, czyli rozpatrywanie wniosków

„- W swej mądrości, Sophio, racz rozpatrzyć wnioski, które wpłynęły po ostatnim  zlocie – zakomunikowała Medialka…
– Niejaki Wuguś zaproponował, by wiedźmy partię polityczną założyły i nawet zadeklarował, że głos swój odda, jeśli spełnimy jeden warunek: musimy mieć w programie wyborczym likwidację cofania i popychania zegarków o godzinę, bo trzeba zrobić z tym porządek. Zważyć wypada, że i koleżanka Rodorek sądzi, że już nic i nikt nie złagodzi obyczajów naszej elity rządzącej… aha, a Caddi zapowiedział, że będzie robić w wolnej chwili za paprotkę… Poza tym – Elatroska, zwana też Elą-diabełkiem, wielką przytomnością umysłu się wykazała i z wdziękiem dobrego imienia wiedźm broniła…
– Wiele spraw, wiele wątków… – odrzekła najmędrsza z wiedźm  z namysłem  – ale,  po kolei:
Po pierwsze: od dawien dawna wiadomo, że kobiety, a zwłaszcza wiedźmy, są najlepszymi politykami, bo jak z ukrycia swymi mężczyznami umiejętnie kierują i gospodarstwem zarządzają, z niczego tworząc dostatek, to i z państwem by  sobie poradziły!  Nam wiedza życiowa do zgłębiania pozostaje, choć – niestety, nas o radę nikt nie pyta, więc się władzom zdaje, że rządzą dobrze i mądrze…
Niespodziewanie z kąta odezwała się Wieszczka, prorokując:
– Długo walczyłyśmy o dobre imię, by nami nie straszono… teraz – lepsze straszaki znaleziono. Jednemu Kryzys, drugiemu Kaczor na imię dano. Pierwszego bardziej bać się wypada, ale drugiego połajano. Mądrych wiedźm nikt słuchać nie chce, ale pożałuje jeszcze…
– Po drugie –  kontynuowała Sophia, choć się wzdrygnęła, nie traciła rezonu  – Eluśkę do towarzystwa przyjąć! Skoro  do nauki i wiedzy tajemnej wielce ochotna, we właściwym miejscu się znalazła.
Coś skrzypnęło w kącie, zachrypiało,  zaskrobotało i znów Wieszczka przemówiła:
– Niech się tylko z tym rogatym nie zadaje …  zła sława jego po wszystkie kraje…  znajomość z nim ujmę przynosi, a niczego dobrego nie wnosi… a kysz!
– Po trzecie – z naciskiem dodała najmędrsza, bo choć opanowana, nie lubiła, gdy jej przerywano – co się zaś tyczy Caddiego i paproci… – tym razem nie dokończyła, bo w kącie znów zahuczało, zagrzmiało i przestało, a głoś wydobył się ponury:
– Choć gwarancją dostatku i szczęścia, paproć kwitnąca w nocy, w baśni staje się narzędziem złych mocy, a kysz!
– No, nie! W takich warunkach nie da się pracować! – zaprotestowała Sophia.
– Ale… – nieśmiało wtrąciła Even, która zawsze bajki uwielbiała – u Kraszewskiego o tym było. Chłopiec, który znalazł kwiat paproci, mógł zdobyć bogactwo i wszystko, czego pragnął, ale nie mógł się  tym z nikim podzielić! Całą rodzinę stracił, a w końcu sam śmierci zapragnął…  czy Caddi naprawdę wie, czego chce? – dodała przejęta.
– Ty, moja droga, z twoim gołębim sercem i miłością do literatury pięknej, czas, byś do nauki się wzięła, a nie na skrzydłach wyobraźni wciąż latała! Później się tym zajmiemy. Teraz konkrety potrzebne, więc pora zejść na ziemię!
Po czym zaczęła polecenia wydawać:
– Sabat trzeba szykować, do zamku Angie skoczyć albo na Wichrowe Górki do Wiewioorki, może jakieś dobre jadło zostało, bo noc długa, catering by się przydał… a i do Krakowa trzeba podlecieć i dać znać do Warszawy, niech by  Smoczysko  i Viola dobrą muzyczkę zapodały…  jakieś mądre rady przygotować,  o ziółkach nie wspominając, bo społeczeństwo do reszty głupieje. Świętują i się cieszą, bo sylwester, jakby było z czego – a potem, po zabawie – rozwody, porzuceni narzeczeni, problemy metaboliczne i gastryczne, załamane single, bo na bale bilety tylko parom sprzedają, nie wspominając o kosztach,  jednym słowem – mnóstwo roboty wiedźmy mają, by wszystko wróciło do równowagi. Jakby wszyscy zapomnieli, że czas ucieka, przemijają, tylko przybywa chorób, sadła i zmarszczek!
– To nie zmarszczki – zaprotestowała Gracja, która zawsze przesadnie dbała o wygląd  i łagodnie dodała – to załamanie światła przy świec blasku…
– Skaranie boskie z wami i waszymi romantycznymi duszami! – powiedziała Sophia, ale uśmiechnęła się do siebie, bo w głębi serca wiedziała, że dusze wiedźm są szlachetne, dobre i piękne. Po czym dodała:
– A ty, Even, nie zapomnij wszystkim gościom dobrych życzeń złożyć – niech się spełnią!”
Co też niniejszym czynię…

Życzę wszystkim,
byście  w nowym roku spełniali się najpiękniej,  jak potraficie
 i znaleźli niekoniecznie to, czego szukacie, ale to, co rzeczywiście uszczęśliwi każdą/każdego z Was…:)

47 komentarzy (+add yours?)

  1. Angie
    Gru 30, 2012 @ 22:10:42

    Hahaha, świetne Even! 😀
    Piękne życzenia, czując się jednym z adresatów, dziękuję! I Tobie tego samego oraz tradycyjnie
    Szczęśliwego Nowego Roku!!!

    Odpowiedz

    • even21
      Gru 30, 2012 @ 22:12:56

      Nie tylko jesteś adresatką, ale i bohaterką:)))
      Tobie również, Angie, szampańskiej zabawy i lepszego przyszłego roku!:)

  2. Angie
    Gru 30, 2012 @ 22:14:56

    A widziałam, widziałam! Ubawiłam się setnie:) Ja i mój zamek w sylwestrowej opowieści! Cudne!

    Odpowiedz

    • even21
      Gru 30, 2012 @ 22:17:39

      Może nieprędko najdzie mnie wena, a i z czasem będzie krucho, więc miło mi, że u progu Nowego Roku wprowadzam w dobry nastrój:)

  3. krakowianka
    Gru 30, 2012 @ 23:10:19

    Even,smoczysko już przy pulpicie stoi,co by wam wiedźmy zagrac do szalonego tańca,po sabacie oczywiście…ognisty taniec na pewno się znajdzie,może jakieś tango z przechyłem z jakimś diabłem rogatym,tylko,żeby za bardzo siarką nie zajechało…bo smrodu nam nie trzeba….:P))))
    Super opowieśc…haha
    Szcześliwego Nowego Roku Even:)

    Odpowiedz

    • even21
      Gru 30, 2012 @ 23:14:16

      Dziękuję, Krakowianko! od siarki uciekam, bo ze mnie dobra wiedźma – do tańca i do różańca!:))))
      A muzyczkę sylwestrową z przyjemnością wykorzystam do… słuchania:)
      Szczęśliwego Nowego Roku, Krakowianko!

  4. Caddi
    Gru 31, 2012 @ 06:45:00

    Nie ma to jak ustalenia Czarownic. Zawsze coś z tego wyjdzie, bo nie ma innej opcji.

    Odpowiedz

  5. even21
    Gru 31, 2012 @ 08:18:01

    To jeszcze drobny prezent dla tych, którzy wybierają się dziś na bal!:)
    Może zdążycie jeszcze poćwiczyć przed?:

    http://www.youtube.com/watch_popup?v=cWIhXzZT8dE&vq=largeS

    Odpowiedz

  6. Navia
    Gru 31, 2012 @ 12:04:43

    Szczęśliwości i wszelkiej pomyślności w Nowym Roku, no i oczywiście szampańskiej zabawy sylwestrowej !!

    Odpowiedz

    • even21
      Gru 31, 2012 @ 14:25:39

      Dziękuję! Tobie również, Navio, serdeczności wszelkie – niech ten nowy rok będzie twórczy, dobry i szczęśliwy!:)

  7. wg108
    Gru 31, 2012 @ 12:49:03

    Ha ha ha, no to która tam przy miotle stoi to niech kopsnie się na Wichrowe, gdzie dyżur mamy dziś całodobowy. Jedzenie jest, piwniczka pełna, a i muzę zapodamy z nowego patefonu, który Wiewiórka dostała na gwiazdkę.
    Wszystkim czarodziejkom życzenia składam: oby Was nigdy miotły w locie nie zawiodły, bo o zdrowie i dostatek same potraficie zadbać 😉
    No, ale jakby co to zdrowia też życzę, okraszonego wszelaką pomyślnością!

    Odpowiedz

    • even21
      Gru 31, 2012 @ 14:32:43

      Wugusiu, dziękuję! Zdrowia sobie tylko życzę, bo resztę wówczas jakoś ogarnę:)))
      Rozumiem, że dla facetów to może okazać się trudne, więc postaram się najprościej – mężczyźni poślubiają czarodziejki, a po paru latach okazuje się, że mieszkają pod jednym dachem z czarownicami…:) niewiasta, to ta, która nie wie, natomiast wiedźma – to ta, która ma dużą wiedzę… – ja, lubię wiedzieć:)
      Jeśli niejasno wyjaśniłam, o co chodzi, zapytaj Wiewoorki – ona z pewnością wie…:)))
      szampańskiej zabawy na Wichrowych!:)

    • wg108
      Gru 31, 2012 @ 19:19:14

      Nie jest źle zabawa rozkręca się, testujemy już drugi gatunek wody mineralnej

    • even21
      Gru 31, 2012 @ 21:17:42

      Wugusiu, bawcie się dobrze jak najdłużej!:)
      właśnie nieco się znieczulam… dobrym gatunkiem wody… mineralnej!:)

  8. Justyna
    Gru 31, 2012 @ 14:51:19

    Siostro :))) i ja swoja miotłę odkurzyłam i gotowość wiedźmianą zgłaszam;)) a jako chemiczna wiedźma znam sie na miksturach jak rzadko która ;)))
    Ev raz jeszcze najlepszego na Nowy Rok 🙂 niech będzie rokiem w którym marzenia staja sie realne całuje J.

    Odpowiedz

    • even21
      Gru 31, 2012 @ 15:01:37

      Dzięki, Siostro!:))))) Teraz już wiem dokładnie, w jakiej roli Cię obsadzić na przyszłość!:)))
      Przyszły rok będzie wyjątkowy, już to wiem. Oby się Twe życzenia spełniły!
      Tobie zaś – radości, która rozprasza mroki, uśmiechu, który otwiera serca i niejedne drzwi oraz wszystkiego, czego sobie życzysz…!:)))
      A – jakby co – wiesz, to ja tutaj dziś będę na zawołanie:)

  9. rodorek
    Gru 31, 2012 @ 15:58:27

    Wprawiłaś mnie w dobry nastrój, a dzisiaj to niełatwe zadanie:) Uwielbiam ludzi z poczuciem humoru, wyobraźnią, wrażliwością i magiczną fantazją.
    Dziękuję za życzenia:)
    Niechaj Twoje spełnią się co do joty, tego Tobie życzę z Nowym Rokiem:)

    Odpowiedz

    • even21
      Gru 31, 2012 @ 21:13:36

      Witam sylwestrowo Rodorku!:) Cieszę się, że sprawiłam Ci odrobinę radości… dzisiejszy dzień nie jest łatwy także dla mnie… może kiedyś o tym opowiem…
      a najbardziej mi podoba się to, żeśmy na siebie trafiły! Wszystkiego dobrego na ten nowy rok!:)))

  10. mmrr
    Gru 31, 2012 @ 18:58:42

    Życzę Ci Even21 Szczęśliwego Nowego 2013 Roku i fajnej zabawy noworocznej

    Odpowiedz

  11. violamalecka
    Gru 31, 2012 @ 20:08:59

    Mówiłam, że wpadnę z nutką…
    Buziaki!!!

    Odpowiedz

    • even21
      Gru 31, 2012 @ 21:21:04

      Violuś, Ty wiesz… najpiękniejszy prezent! Uwielbiam Mirka… za jego pokorę, głos, piękną poezję… powiew mojej młodości!:))) jak ja się włóczyłam po przeglądach poezji śpiewanej, haha! A Mirek – zawsze był dla mnie wzorem do naśladowania… to wspaniałe, że mogłam go poznać osobiście, tak – jak teraz Ciebie, moja poetko!:)))

  12. wg108
    Gru 31, 2012 @ 21:17:40

    Jak komuś braknie szampana niech dzwoni, uruchomiliśmy zaczarowaną linię szybkiej pomocy (piszę w imieniu wiedźm z południa)

    Odpowiedz

    • even21
      Gru 31, 2012 @ 21:23:11

      Wugusiu, szampana Ci u nas jeszcze dostatek! Wprawdzie dwie moje wiedźmy, które kocham jak siostry, już się przesiadły na inne tory lotów, ale ja – wiernie trwam na swoim stanowisku!:)))

  13. Angie
    Sty 01, 2013 @ 11:13:13

    SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU EVEN TOBIE I TWEJ RODZINIE,
    A TAKŻE WSZYSTKIM TWYM BLISKIM I PRZYJACIOŁOM!

    Odpowiedz

  14. elatroska1
    Sty 01, 2013 @ 20:35:01

    :)))))))Ale sie uśmiałam!!!!!jestem zaszczycona że moge znaleśc sie w tak doborowym towarzystwie.:))
    Przyleciałam na mojej miotle dopiero dzisiaj bo wczoraj miałam w domu gosci i nie miałam jak to sie mówi sposobnosci skorzystac z netu:((ale dziś nadrabiam zaległości:)))Powiem ci even jakiem czarownica nie wypiłam jeszcze nigdy tyle gorzałki co wczoraj!!!I o dziwo nic mi nie było!!!!tylko leciutko szumiałoooooo:)))))
    Na nowy rok życzę pogody ducha ,dobrego humoru i prawdziwych zaklęc takich które potrafia zmieniac na lepsze ludzkie serca…..A teraz choc co cie ze wszystkich sił uścisnę!!!!:))))

    Odpowiedz

    • even21
      Sty 01, 2013 @ 20:45:08

      Eluś! Cieszę się, że tak wspaniale się bawiłaś!
      Tych zaklęć, przy Twojej pomocy, niech nam nie zabraknie!:))) Ściskam Cię też moooocno i życzę wszystkiego, co Cię uraduje, uszczęśliwi i da satysfakcję!:)))

    • elatroska1
      Sty 01, 2013 @ 20:51:04

      Wiesz Even chyba dzieki tym procentom weszłam w ten nowy Rok bez jakichs obaw.Bo przeciez co ma byc to i tak bedzie:)))

    • even21
      Sty 01, 2013 @ 20:53:13

      Eluś, dokładnie!!! Ja też się wczoraj znieczulałam, bo mnie powaliło do łóżeczka jeszcze na parę dni;)
      widać, mam w tym nowym roku zwolnić, skoro kręgosłup się zbuntował…:)

    • elatroska1
      Sty 01, 2013 @ 20:58:13

      to ja ci jeszcze na dokładke życze dobrego MASAŻYSTY!!!!!! co cię wymasuje konkretnie!!!!hahahaha

    • even21
      Sty 01, 2013 @ 20:59:46

      Eluśka, tylko gdzie TAKIEGO znaleźć???:))) oj, przydałby się, przydał…;)

    • elatroska1
      Sty 01, 2013 @ 21:03:15

      Sprawdzę w szklanej kuli!Moze zobacze tam jakiegoś na twoim choryzoncie:))))Kurcze niech ci sie SPEŁNI jakim czarownica!!!!!

    • even21
      Sty 01, 2013 @ 21:04:21

      Eluśka, już mi lepiej!:)))) Wystarczy, że TY się pojawiłaś!:)))

  15. elatroska1
    Sty 01, 2013 @ 21:16:07

    Zaraz znikam bo synus domaga sie dojscia do komputera:(((Ale jutro wróce bo ja zawsze wracam!!!!!Dobrej nocki ci zyczę!!!!

    Odpowiedz

  16. elatroska1
    Sty 02, 2013 @ 20:01:23

    Przyszłam zapytać jak tam twoje zdrówko?

    Odpowiedz

    • even21
      Sty 02, 2013 @ 20:30:41

      Eluś, my to obie udane:))) widać, że ta magia między nami działa, hahaha, właśnie wróciłam od Ciebie:)))
      Wiesz, ja czasami dostaję takie ostrzeżenia z góry, ktoś tam widocznie bardzo mnie lubi, a wtedy już wiem – pora na wyhamowanie, wyciszenie, wyleżenie się do obrzydliwości… i musi być dobrze!:)))

  17. Elatroska
    Sty 02, 2013 @ 20:48:07

    Musi być dobrze ale wyluzuj trochę! Tak to jest ze telepatia u nas działa-)))

    Odpowiedz

    • even21
      Sty 02, 2013 @ 20:52:09

      Właśnie to robię:))) Eluś, żebyś Ty wiedziała, jak mi tego brakowało!:) I tak ciągnęłam, byle wszystkie terminowe sprawy ogarnąć… czasem po prostu trzeba odpuścić, a wtedy i ból odpuszcza… mam swoją teorię na ten temat, ważne że działa!:))) A telepatia – przecudna!:)

  18. Elatroska
    Sty 02, 2013 @ 21:04:30

    Czasami jest tak że gdyby nie te odczuwalne znaki jakie wysyła nasz organizm zachowalibysmy się jak roboty.Trzeba umieć powiedzieć sobie ja jestem tylko człowiekiem ktory ma prawo do odpoczynku.

    Odpowiedz

    • even21
      Sty 02, 2013 @ 21:09:01

      Eluś, ja ostrzeżenie dostałam parę lat temu… i pamiętam do momentu, aż się zapomnę:))) niedługo krótki urlop, pragnę go wykorzystać na regenerację sił:) jeszcze parę rzeczy chciałabym na tym świecie doczekać…:)

  19. Trackback: Dyskusja wiedźm, czyli marcowe darcie kotów | even21 - w moim ogrodzie...

Skomentuj

