Spacer wśród bzów

Trzymając los za ręce
lilakową idziemy aleją
odurzeni bzów zapachem
i słodyczą naszych słów

pieścimy rozmowę z czułością

poranną rosę z gałązek
łopotem serca strząsamy
jak wczorajszą łzę

wśród kwiatów szukając szczęścia
/ev’2013/

Spóźniłam się z realizacją i pomyślałam, że może nikt już nie zechce popatrzeć, ale Angie mi odpowiedziała w komentarzu:
Ev, nie przejmuj się, teraz gdzie nie spojrzysz, tam bez:! U Krakowianki, u Violi, u mnie; dawaj i swój! :)))

Tak naprawdę, to w ubiegłym roku, z okazji najpiękniejszego święta, wspominałam tutaj dziecięce bzowe wyprawy…  w tym roku nie zabraknie chyba bzu na bukiety:)

A wokół mnie – całkowicie bzowo, biało i fioletowo! 😉  Począwszy od mojego domu, niemal przy każdym budynku rośnie i pachnie pieszcząc zmysły:

 

40 Komentarzy (+add yours?)

  1. Krzysztof "Caddi" Kupiński
    Maj 19, 2013 @ 05:39:35

    Wysyp bzów, ale taka piękna pora roku. Przy moim domu tez dzielnie trzyma straż. Jest wiekowy, bo, gdy 27 lat temu przyprowadziłem się w to miejsce on tam już był. Dbam o niego, przycinam i… nie pozwalam usunąć.

    Odpowiedz

  2. elatroska
    Maj 19, 2013 @ 06:59:47

    Even tej uczty dla oczu nigdy dosyć!Są piękne zachwycają swym wdziękiem i zapachem.Myślę że chyba każdy ma związane z bzem jakieś wspomnienia:)))Często miłe i ciepłe….Wszystkiego dobrego dla ciebie even na ten niedzielny dzzien:)

    Odpowiedz

  3. Cane
    Maj 19, 2013 @ 07:31:39

    I u mnie bez, i wszędzie bez. 🙂

    Odpowiedz

    • even21
      Maj 19, 2013 @ 07:53:39

      Bez, bez, wszędzie bez… Jak w tym dowcipie:
      Przychodzi gość do sklepu i pyta:
      – jest jakaś kiełbasa?
      – jest – odpowiada ekspedientka – beskidzka.
      – bez czego?
      😉 :D)))

  4. elatroska
    Maj 19, 2013 @ 08:29:45

    Bez skojarzył mi sie z bzykaniem:))))))))))))))))))

    Odpowiedz

  5. krakowianka
    Maj 19, 2013 @ 09:08:21

    Even,przebiłaś wszystkich!!!wooow…az mi tu zapachniało…
    pięknie i romantycznie…a bez tak sobie kwitnie bez opamiętania,to jego 5 minut.:P)))

    Odpowiedz

    • even21
      Maj 19, 2013 @ 09:24:31

      Dziękuję, Krakowianko! 🙂 Gdybym tylko więcej czasu miała na fotografowanie… a tak – wirtualnie spaceruję w marzeniach wśród bzów 😉

  6. elatroska
    Maj 19, 2013 @ 09:10:13

    Even powiedz mi gdzie są te bużki bo ja ich nie widzę i nie wiem jak je wstawić:((No taka ciemnota jezdem

    Odpowiedz

  7. elatroska
    Maj 19, 2013 @ 09:26:59

    ;:) ;0

    Odpowiedz

  8. elatroska
    Maj 19, 2013 @ 09:27:19

    No nie idzie

    Odpowiedz

  9. elatroska
    Maj 19, 2013 @ 09:31:37

    🙂 :0

    Odpowiedz

  10. Angie
    Maj 19, 2013 @ 10:19:02

    Piękny Ev! 😀
    Mam też biały bez, malutki, dwuletni krzaczek, ale coś nie chce kwitnąć…Może ten wielki , liliowy zagłusza go..? Usunę trochę tego lila , który dominuje i wtedy zobaczymy 😉
    Buziaki niedzielne! 😀

    Odpowiedz

  11. bezbiadolenia
    Maj 19, 2013 @ 11:26:05

    A u mnie pod domem bez bzów… 😦
    Dziękuję za podrzucenie swojego – piękne zdjęcia …i ukojenie w wierszu 🙂
    Pozdrawiam serdecznie

    Odpowiedz

    • even21
      Maj 19, 2013 @ 19:14:23

      Kawałeczku – a u mnie, u każdego sąsiada kwitnie 🙂
      rozejrzyj się uważnie – może dostrzeżesz coś równie pięknego w swoim otoczeniu?
      Serdeczności:)

  12. maszynagocha
    Maj 19, 2013 @ 16:22:14

    Kocham bzy i konwalie. Jedna i drugie mam przy domu. Posadziłam je, kiedy tylko kupiliśmy nasz leśny domeczek. Gdyby nie meszki, byłaby to zdecydowanie najpiękniejsza pora roku. 🙂

    Odpowiedz

    • even21
      Maj 19, 2013 @ 19:19:16

      Gosiu, już przygotowałam fotki z konwaliami, bo je też bardzo lubię 🙂 szkoda, że nie można załączyć ich oszałamiającego zapachu 😉
      A meszki, któregoś roku, solidnie dały się we znaki… na razie jeszcze da się wytrzymać 😉

    • maszynagocha
      Maj 19, 2013 @ 21:24:28

      Te wiosenne zapachy. Potem kwiaty nie pachną już tak oszałamiająco. Jeszcze czekam na jaśmin. 🙂

  13. wg108
    Maj 19, 2013 @ 18:58:04

    Dobrze Ci Angie doradziła, bo przecież nic dziwnego, że tak pachnąca wiosna wszystkich nas cieszy!

    Odpowiedz

    • even21
      Maj 19, 2013 @ 19:21:36

      Żebyś wiedział, Wugusiu, że cieszy! 😀
      Dzisiejszy, świąteczny dzień był wyjątkowo piękny! 🙂

    • wg108
      Maj 19, 2013 @ 19:40:02

      Było uroczo, poranną kawę piliśmy na tarasie trzy godziny. Już kilka razy mieliśmy iść „coś robić”, ale było tak magicznie cicho; ptasie trele, bzzz bzzz owadów uwijających się wśród kwiatów. Zdecydowaliśmy się więc na kolejne, coraz cieńsze dolewki, byle nasycić spokojem.

    • even21
      Maj 19, 2013 @ 19:45:09

      I tego, Wugusiu, zazdroszczę wszystkim, którzy mają taras 😉 dlatego – jeśli tylko mogę, idąc do kogoś w gości, wolę nie wchodzić do domu, tylko usiąść w takim magicznym miejscu 🙂 w myśl zasady – każdy wybiera to, czego mu brakuje 😉

    • wg108
      Maj 19, 2013 @ 19:49:39

      Nasz taras jest w dodatku wielofunkcyjny, właśnie na nim suszyły się moje skarpety zdobiące (hm) okładkę „Szapisków” 😉

    • even21
      Maj 19, 2013 @ 19:50:52

      Tak też myślałam… 😀

  14. rodorek.bloog.pl
    Maj 20, 2013 @ 17:27:53

    Spacer wśród bzów może człowieka oszołomić 🙂 Uwielbiam bzy i wszystkie wiosenne kwiaty. Dzisiaj przechodziłam przez park i aż się wyjść nie chciało…te zapachy, kolory, kształty – cudności 🙂
    Pozdrawiam serdecznie 🙂

    Odpowiedz

    • even21
      Maj 20, 2013 @ 19:15:27

      Park Róż? 🙂
      Faktycznie – urokliwie w parkach i na skwerach, z przyjemnością bym tam pospacerowała…
      Serdeczności dla Ciebie:)

  15. violamalecka
    Maj 23, 2013 @ 06:18:50

    Wiosną, będąc w Warszawie bardzo często
    jeździłam do ogrodu botanicznego.
    Najbardziej urzekły mnie tam kwitnące magnolie…

    Odpowiedz

  16. rodorek.bloog.pl
    Maj 23, 2013 @ 19:11:52

    Even:) Napiszę tu odpowiedź odnośnie „znikających” komentarzy, a po przeczytaniu, proszę usuń mój komentarz, bo nijak się ma do Twojej notki o bzach:)
    Na Wirtualnej Polsce trwa modernizacja platformy blogowej. Ponoć ma być lepiej, ale w związku z tą niby naprawą znikają, to znów pojawiają się wpisy, zdjęcia oraz komentarze…Zakończenie prac przewidują w czerwcu. Poczekamy, zobaczymy… Pozdrawiam i dziękuję za komentarz:)

    Odpowiedz

  17. Justyna
    Maj 24, 2013 @ 09:18:56

    Ja też sobie „wybziłam” mieszkanie:))) jest pięknie i trwaj chwilo oby jak najdłużej:)

    Odpowiedz

Skomentuj

