Niezwykłe, fascynujące i zadziwiające, czyli nie tylko o Japończykach:)

Czas letnich urlopów dobiega końca. Zelżały upały, więc temat nieco poważniejszy, choć spróbuję go zapodać w lekkiej formie 😉

Na początek – zagadka:
– prawie w 80% składa się z wody;
– jest plastyczny; dwojako – możemy go stymulować, a jednocześnie, gdy wytnie się jego jedną część, reszta się przesuwa;
– nie czuje bólu, bo nie ma receptorów bólu;
– w stanie czuwania generuje około 25 watów energii, wystarczy, by zapalić żarówkę;
– ilość docierających do niego informacji wynosi około 100 megabajtów na sekundę;
– tylko 5% jego powierzchni ma na stałe przypisane określone funkcje, pozostałą część, asocjacyjną,  sami „zapisujemy” w toku uczenia się…

Oczywiście – rozwiązanie jest proste. To niezwykły, fascynujący, zadziwiający i wciąż zagadkowy – ludzki mózg. Składa się ze stu miliardów neuronów. To ponad 16 razy więcej, niż ludzi na Ziemi. Każdy neuron jest w stanie stworzyć ponad 10 tysięcy połączeń z innymi neuronami.

Podczas ciąży neurony mogą mnożyć się w tempie 250 tysięcy neuronów na minutę, ale już po 25. roku życia tracimy około 8-10 tys. neuronów dziennie, a po 40. r.ż.  – 100 tys. neuronów dziennie. Kiedy się o tym dowiedziałam, byłam lekko przerażona 😉 Póki nie wynaleziono eliksiru młodości, pomyślałam, że wszystkim wiedźmom i tak bardziej zależy na wiedzy, niż na urodzie, jednak trzeba zrobić wszystko, by jak najdłużej nasz umysł sprawnie funkcjonował.  I wtedy pośpieszyli w sukurs… Japończycy. Odetchnęłam z ulgą, kiedy mi wyszło, że mój mózg jest o połowę młodszy niż reszta… ojtam, ojtam, że co? zmarszczki? boczki? wałeczki? ale umysł otwarty, a resztę znacie – kochanego ciała nigdy za wiele, to załamanie blasku świec na twarzy… 😉

Dość już zatem statystyki i roztrząsania sprawy,  pora na zabawę 🙂 Oto japońska gra pokazująca czy Twój mózg jest młodszy, czy starszy, od reszty Twojego ciała…..

Jak grać:
Przeczytaj uważnie poniższe instrukcje, gdyż strona, na którą przejdziesz, jest w języku japońskim.
1. Wejdź w podany poniżej link i kliknij START.
2. Poczekaj, aż skończy się odliczanie 3,2,1.
3. Na ekranie przez ułamek sekundy pojawią się cyfry.
4. Skup się i postaraj zapamiętać pozycje numerów, następnie kiedy już znikną z ekranu, klikaj myszką w okręgi, rozpoczynając od numeru
najmniejszego przechodząc do największego.
Uwaga:
Zacznij od zera, jeśli występuje na ekranie.

4. Na koniec gry program obliczy i pokaże na ekranie wiek Twojego mózgu.

Jeśli uznacie, że wypadliście słabo, nie ma się czym załamywać. Pamiętajcie, że mózg jest plastyczny, a więc wystarczy, że zaczniecie się uczyć, a tym samym zaczną tworzyć się nowe połączenia synaptyczne między neuronami. 🙂

http://flashfabrica.com/f_learning/brain/brain.html

Dobrej zabawy!:)
A ja, tymczasem, powkuwam trochę 😉

19 komentarzy (+add yours?)

  1. Cane
    Sier 24, 2013 @ 12:22:32

    A mnie się przypomniała inna zagadka.
    Co się składa z 80% wody i 20% pestek?
    Odp. arbuz.
    😉

    Odpowiedz

  2. wg108
    Sier 24, 2013 @ 20:56:04

    No tak. Tego się obawiałem. Mój mózg jest arbuzem ;(

    Odpowiedz

  3. wg108
    Sier 24, 2013 @ 21:47:57

    Even, umiesz pocieszyć 😉

    Odpowiedz

    • even21
      Sier 24, 2013 @ 21:59:49

      Wugusiu, uwielbiam piękne umysły, nic na to nie poradzę.
      Dzięki Tobie odkryłam, że są także apetyczne… 😉

  4. rodorek.bloog.pl
    Sier 25, 2013 @ 08:18:26

    Zajrzę na stronkę jak będę w troszkę lepszej kondycji psychicznej. Dzisiaj niestety poranne niedzielne rozleniwienie:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    Odpowiedz

    • even21
      Sier 25, 2013 @ 08:38:18

      Rodorko, to tylko zabawa! 🙂 Według mnie – coś w rodzaju testu na spostrzegawczość i koncentrację 🙂
      Mam nadzieję, że nikogo nie wystraszyłam, bo raczej nie ma się czym przejmować, to jedna z wielu gier z neta… choć ciekawa 🙂
      a niedziela? lubię jak jest taka – trochę rozespana i leniwa… 😉
      Pozdrawiam serdecznie:)

  5. krakusek
    Sier 25, 2013 @ 09:48:33

    wiesz Even…za pierwszym razem byłam o rok starsza,ale wyznaje zasade do 3 razy sztuka…i potem tak sie skupiłam,że…wyszło dobrze…haha
    dobra jest ta gra,bo uczy szybkiego zapamiętywania,to świetne ćwiczenie na pamieć…bede sobie to ćwiczyć,bo podoba mi się…
    wyznaję zasadę,że jeśli nie ćwiczymy pamięci,mózg staje sie po prostu leniwy…a dużo może…jak wyżej piszesz,to znakomity mechanizm…
    pozdrawiam miło:-)

    Odpowiedz

  6. Angie
    Sier 25, 2013 @ 19:16:58

    Ciekawe Even , na pewno „sprawdzę się”, jednak na pewno nie dziś ( po weekendzie mój mózg … , hm, nie ryzykuję;) )
    🙂

    Odpowiedz

  7. Ewka
    Sier 29, 2013 @ 13:56:57

    Kurczę, za pierwszym razem było całkiem nieźle, a potem co powtarzałam grę to było coraz gorzej. Aż doszłam do 54 lat… A mam 23- rany!

    Odpowiedz

  8. urden
    Wrz 01, 2013 @ 18:17:44

    Każdy wynik powyżej zera mnie ucieszy :D.

    Odpowiedz

  9. Justyna
    Wrz 04, 2013 @ 05:39:32

    Wczoraj oglądałam bardzo interesujący materiał właśnie o mózgu . Sprawa dotyczyła chłopca z dużym uszkodzeniem śródmózgowia i jego rehabilitacji. Wniosek mózg to wielka niewiadoma 🙂

    Odpowiedz

  10. Krzysztof "Caddi" Kupiński
    Wrz 07, 2013 @ 12:23:17

    Wyszło, że mózg jest w wieku zdecydowanie niższym niż mój wiek biologiczny:-)))

    Odpowiedz

  11. wg108
    Wrz 17, 2013 @ 19:52:07

    Even, chyba Ci podeślę ze dwa mega transferu, bo net Ci wysechł czy co?

    Odpowiedz

    • even21
      Wrz 17, 2013 @ 19:55:10

      A żebyś wiedział, Wugusiu, że jak już się zebrałam, by jak córka marnotrawna na łono blogosfery wrócić, to się mój komp z internetem zegrać nie chciał… 😉

  12. even21
    Wrz 17, 2013 @ 19:52:47

    Dziękuję wszystkim, którzy mieli odwagę wziąć udział w zabawie, a nadto pochwalić się wynikami. 🙂
    Nie mam bladego pojęcia (eh, ta nieznajomość języków!), czy faktycznie jest to jakiś profesjonalny test, czy też kolejna netowa, tym razem japońska zabawa 😉
    Z pewnością na próbę została wystawiona nasza koncentracja, pamięć krótkotrwała i spostrzegawczość, a za te – na pewno odpowiada nasz mózg:)

    Odpowiedz

Skomentuj

