Grudniowo, czyli między ciemnością a jasnością

 

I przychodzi grudzień. Ostatni miesiąc w kalendarzu z najkrótszym dniem w roku. Wydawać by się mogło, że teraz dnia, który jest nocą, jeszcze więcej niż w drugiej połowie listopada, a wszyscy światłolubni, jeszcze bardziej wpadają w ponury nastrój. A jednak jest różnica, bo w tej ciemności iskrzą kolorowymi światłami tysiące świątecznych już dekoracji. I nic to, że niektóre kiczowate. Zapowiadają świąteczny czas.

Włodarze miasta chyba pozazdrościli mieszkańcom Nowego Jorku najsłynniejszej choinki, bo na deptaku, przy Ratuszu zafundowano zielonogórzanom może mniej imponujące, bo o połowę mniejsze, ale równie strojne drzewko:

Zdjęcie0447Zdjęcie0449

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nawet fontannie zamieniono strugi wody na kaskadę świateł… w innym miejscu kolejne drzewko:

Zdjęcie0450 (1)Zdjęcie0452

 

 

 

 

 

 

 

 

Oprócz tysięcy mikołajów, aniołków, reniferów itp. atrybutów, także stroiki świątecznego stołu:

Zdjęcie0455Zdjęcie0456

 

 

(te na zdjęciach z wystawy nomen-omen ekologicznej)

 

 

 

 

 

 

Niektórych denerwuje wszechogarniająca komercja. To racja. Z drugiej strony – gdy brak światła słonecznego, kolorowe ozdoby i światełka rozjaśniają także nastrój:)

26 komentarzy (+add yours?)

  1. ugoldenbrown
    Gru 21, 2013 @ 11:31:16

    Święta Bożego Narodzenia to czarowny czas 🙂
    Wesołych, pogodnych Świąt! 🙂

    Odpowiedz

  2. Angie
    Gru 21, 2013 @ 12:59:45

    Ev, ja latałam wczoraj w strugach deszczu po rynku we Wrocławiu. 🙂 Musiałam, musiałam zaliczyć Jarmark Bożonarodzeniowy! 😉

    Odpowiedz

  3. Cane
    Gru 21, 2013 @ 13:44:29

    Czas życzeń. 🙂
    Zdrowia, radości i szczęścia w Święta i po Świętach!
    Resztę dopisze za mnie Dablju. 🙂

    Odpowiedz

  4. violamalecka
    Gru 21, 2013 @ 17:04:14

    A my jutro będziemy stroić naszą choinkę w ogrodzie.
    A że jestem jedynym ludziem w domu pCi żeńskiej,
    będę głównodowodzącym tego pięknego wydarzenia.
    Wesołych, szczęśliwych, pełnych ciepła świąt Ci życzę.

    Odpowiedz

    • even21
      Gru 21, 2013 @ 18:59:36

      Violuś, Ty moja głównodowodząca! 😉 Już sobie wyobrażam, jak ta choinka pięknie będzie wyglądać!:)
      Radości, spokoju i miłości w rodzinnej atmosferze na ten świąteczny czas!

  5. valiccoria
    Gru 21, 2013 @ 18:40:20

    jakie cuda na kiju u Ciebie 🙂 ja jeszcze nie zdążyłam przelecieć się i zobaczyć jak moje miasto ustrojone…..jeszcze nie ten czas dla mnie
    Sciskam mocno,świątecznie……

    Odpowiedz

    • even21
      Gru 21, 2013 @ 19:02:37

      Witam serdecznie:)
      Oj polatać to bym chciała, ale czasu, o czym już pisałam, kompletnie w tym roku zabrakło… zdjęcia, niejako „po drodze”, w biegu robione:)
      Uściski odwzajemniam i równie ciepłe myśli ślę:)

  6. wg108
    Gru 21, 2013 @ 21:56:35

    Even, z wszystkich duchów chyba najsympatyczniejszy duch to ten, od świąt Bożego Narodzenia ;)))
    Jest magicznie, jest pięknie i niech w nas to trwa. Spokojnych, miłych i zdrowych Świąt życzę (a nawet życzymy ;))

    Odpowiedz

  7. krakusek
    Gru 22, 2013 @ 09:48:27

    to magiczny czas,nie przeszkadzają świecidełka,masz rację Even,że dodają światła ponurej aurze…
    w Kraku jarmark,słoneczko za chmurami,śniegu ani widu,ani słychu…
    ale magia w tych ozdobach jest…:)
    Wesołych i Magicznych Świąt Even życzę:)

    Odpowiedz

    • even21
      Gru 23, 2013 @ 16:38:07

      Tobie również, Krakowianko, wszystkiego, co najpiękniejsze – radosnych, spokojnych świąt w przesympatycznej atmosferze:)

  8. Wadera
    Gru 22, 2013 @ 17:03:21

    Magicznych, jasnych i radosnych Świąt! 🙂

    Odpowiedz

  9. Malgosia Kobylinski
    Gru 23, 2013 @ 03:46:15

    Najpiękniejszego życzę Ev droga! Wesołych świąt!

    Odpowiedz

  10. Justyna
    Gru 23, 2013 @ 14:57:57

    Siostro internetowa:)
    Życzę rodzinnych Świąt,
    własnego skrawka nieba, zadumy nad płomieniem świecy , filiżanki dobrej pachnącej kawy,piękna, poezji, muzyki, pogodnych świąt zimowych, odpoczynku, zwolnienia oddechu , nabrania dystansu do tego co wokół,
    pięknych chwil otulonych zapachem choinki, kolędy, uśmiechu i dobrych wspomnień

    Odpowiedz

    • even21
      Gru 23, 2013 @ 16:41:33

      Justyś,
      wzruszyłaś mnie – jak Ty dobrze wiesz, czego mi trzeba 🙂
      Niech się spełnią wszystkie Twoje życzenia – Tobie i… mnie:)

Skomentuj

