Lubię czytać;)

Pisałam czasami o moich fascynacjach – nie tylko kulturalnych, ale i  ze świata nauki m.in. o niezwykłym, zadziwiającym i nadal zagadkowym, który nie dorówna żadnemu komputerowi świata, ludzkim mózgu. Oczywiście, wnikliwe dociekania pozostawmy fachowcom w tej dziedzinie, a ja chciałabym w formie lekkiej, łatwej i przyjemnej zaprezentować kolejną ciekawostkę… Miłej lektury 😉

Okydrcie – tkylo mdąrzy lduzie mgoą to przczyteać?
Nie moegłm ueiwrzyć że waśłciiwe młgoem zozureimć co cztyam. Fenoemen słiy lukidzego mógzu. Weułdg odykcira na Uinerwtesycie Cmabrigde, nie wżane w jaiekj kleojonści ułżoone są lietry w wryazie. Najawżnjszeią rzczeą jset żbey peirtszwa i otsanita letria błya na waśłciywm meijcsu. Rszeta mżoe być uożołna gdizeklowiek a i tak wcąiż mżemoy to bez porbelmu perzytczać. Dzejie się tak daltgeo bo ldzuki mzóg nie cztya kadeżj poejdnczyej ltiery, ale słwoa jkao cłaśoć. Neiasmowtie? tak… Jak zwasze mśylaełm że otrogarfia jset wżana…! Jśeli mżesz to prezcztyać, perzśilj daelj…

8 komentarzy (+add yours?)

  1. Caddi Fredson
    Lu 03, 2014 @ 05:13:16

    Mogłem przeczytać! Teraz już wiem dlaczego Żydzi bez problemy czytają swoje słowa mimo, że mają w alfabecie tylko spółgłoski. Uświadomiłem to sobie teraz. Zatem to kwestia naszego umysłu.

    Odpowiedz

  2. krakusek
    Lu 03, 2014 @ 10:49:44

    tak,słyszałam o tym zjawisku,mózg ludzki to jednak fenomen…i tak podświadome sobie po swojemu odczytamy to co mamy odczytac…
    pozdrówki miłe

    Odpowiedz

  3. cichosza
    Lu 03, 2014 @ 12:55:45

    mózg to jedyny nie do końca zbadany organ
    ludzkiego ciała ..tekst do przeczytania ciekawy

    Odpowiedz

  4. wichrowe108
    Lu 03, 2014 @ 19:28:37

    Łatwizna 😉 Znacznie gorzej przychodzi mi odczytanie swoich odręcznych zapisków

    Odpowiedz

  5. Angie
    Lu 05, 2014 @ 11:00:09

    Powiem tak: /dość/ stare(ale jare!) 😉
    Znamy, znamy te numery 😉

    Odpowiedz

  6. violamalecka
    Lu 09, 2014 @ 21:43:02

    Na gościnnym kompie,
    równie zdezelowanym jak mój,
    trudno mi zrozumieć ten tekst
    ale nutkę potrafię na nim wstawić 😉

    Ps: Uwielbiam ten klip.

    Odpowiedz

  7. rodorek
    Lu 10, 2014 @ 07:55:42

    Przeczytałam bez problemu, choć w pierwszej chwili zastanawiała się co to za język:) Pozdrawiam serdecznie:)

    Odpowiedz

  8. even21
    Lu 11, 2014 @ 00:58:48

    Kochani! Dziękuję za komentarze. 🙂
    Zadziwiające, nieprawdaż? Dla jednych proste, dla innych dziwne, a ja pomyślałam jeszcze o dyslektykach… pewien mały chłopiec powiedział mi, że literki tańczą mu przed oczami – pewnie tak, jak w tym tekście, który przekleiłam…

    Odpowiedz

Skomentuj

